Wokół nas istnieją dwa absolutne światy: absolutny świat materialny (maya) i absolutny świat Duchowy.
♥
Absolutny świat materialny składa się z kosmicznej próżni, absolutnej przestrzeni i nieskończonej kosmicznej energii. Jego właściwością jest nieustanna zmienność i tworzenie nowych nieskończonych galaktyk. Przejście poza maya jest niemożliwe, a możliwe do osiągnięcia są poziomy limitowane. Wszyscy, którzy wierzą w "absolutny abstrakt" zagłębiają się w materialną rzeczywistość maya ponieważ 'oryginalna kosmiczna substancja' nie jest 'absolutną prawdą-wiedzą'.
♥
Kosmiczna energia 'maya' ma wiele wrodzonych odmian i form. Jedną z nich jest 'euforyczne' uczucie, które może być pobudzone przez dwie różne cechy mayi: formę 'satvik' i 'rajas' (wymawiane radzias). Szczęście otrzymane przez erotyczne przeżycie należy do kategorii rajas. Szczęście osiągnięte podczas jakichkolwiek mechanicznych medytacji, zaliczane jest do kategorii satvik i mimo. że uznajesz je za Nabożne, uczucia te nie są Duchowe. Bhagwatam mówi; "Man Nishtham Nirguman Smritam." Znaczy to: "tylko intymne uczucie pokrewieństwa", będące rezultatem twojego rodzinnego uczucia do Najwyższej-Duchowej-Osoby (Radha-Kryszna), może być uznane za 'Duchowe'. Tylko to jedno uczucie przenika i przechodzi poza obszar maya.
♥
Nowa koncepcja stwierdzająca, że 'Bóg jest w nas', wymaga wyjaśnienia. Stanowi to prawdziwy intelektualny dylemat, jeśli człowiek stwierdza, że posiada miłość Boga, a w rzeczywistości w głębi serca jest nieszczęśliwy i przygnębiony. Tylko dla duszy, Bóg w formie abstraktu jest obecny w każdej molekule tego wszechświata. Nie można tego jednak odczuć. Skutek Jego czarującej błogości rozwija się jedynie przez szczerą dedykację i świadomość-duchowej-miłości, kiedy człowiek odda się Bogu i zaczyna odczuwać obecność Duchowego-ukochanego 'blisko' siebie, a nie 'wewnątrz' siebie.
♥
Umysł ludzki stworzony i ukształtowany przez fizyczną rzeczywistość, reaguje tylko na bodźce świata materialnego i materialną egzystencję. Nie może zrozumieć duchowych form, gdyż uprzednio niewidziane rzeczy nie mogą być wyobrażone, a niewyobrażone, nie mogą być zrozumiane. Dlatego forma Duchowej-miłości powinna być traktowana z 'wiarą'.
♥
Dla zaspokojenia intelektualnej ciekawości, wyjaśnię że Duchowa rzeczywistość jest zupełnym przeciwieństwem rzeczywistości materialnej. Prawa materialne nie oddziaływują na Bożą rzeczywistość.
♥
Na przykład; każda materialna egzystencja, czuje się spokrewniona ze światem materialnym. Tak powstaje względność. Względne obiekty i substancje mają 'fizyczne granice'. Nie może być żadnej relacji pomiędzy nieskończonymi-nieograniczonymi fizycznymi czynnikami, gdyż nie mają w sobie życia i nie posiadają umysłu. Z drugiej strony, Duchowa egzystencja nie ma ograniczeń, ponieważ takie (podobne do fizycznych) cechy jak czas i elementy przestrzeni w Jej rzeczywistości nie istnieją. Z tej przyczyny wszystko jest 'nieograniczone'. Duchowa egzystencja jest równocześnie Duchowym umysłem (mającym Duchową formę i Duchowe cechy). W związku z tym, On i wszystkie Jego 'nieograniczone' Energie są niezależnie 'spokrewnione' i połączone ze sobą.
♥
Reasumując: każde materialne postrzeżenie, zmysły i świadomość, mają 'fizyczne ograniczenia'. Duchowa percepcja i świadomość jest 'Boża-nieograniczona'. Boga można sobie uświadomić w Jego absolutnej całości i absolutnej nieskończoności, ponieważ wszystko co jest Duchowe jest 'nieograniczone'. Ten fenomen jest poza zasięgiem ludzkiej logiki, gdyż ludzka świadomość pojmuje tylko fizyczne-ograniczone formy.
♥
Istnieje wielka Duchowa tajemnica, niepojęta dla rozumu; w jaki sposób Kryszna bawiący się z Gopis lub swarzący się z matką Yasiodą kontroluje jednocześnie nieskończone siedziby różnych form Bogów, z naszym wszechświatem włącznie. Jest to niewątpliwy fakt. Toteż właśnie Kryszna jest Bogiem a Jego świadomość jest Duchowa-absolutna. objawiająca doskonałe piękno i urok Duchowej-miłości. Można to pojąć Duchowymi zmysłami i Duchowym umysłem, a takie posiada Święty-Rasik.
♥
Powyższa sytuacja pięknie jest opisana przez Jagadguru Szankraczaria w wersecie "yadyapi sakoroyam", a także w 10-tym tomie Bhagwatam i wytłumaczona w Upaniszad (Ved); werset "Narayanokhil-brahmandadhi-pati-rekoanszah".
♥
Dokładnie mówiąc, Kryszna jest zwierzchnią formą osobowości Bożej. Kiedy objawia się na naszej planecie, ujawnia się w Swojej Własnej formie. Wszyscy Święci-Rasik widzą Go w tej samej postaci i określają Jego piękno własnym językiem. Te opisy stają się wytycznymi dla dewotis poszukujących Duchowej-miłości. Dzięki temu, dewoti odpowiednio kształtuje wizerunek Radha-Kryszna w swoim umyśle, wierząc, że On jest jego Duchowym Ukochanym, romantycznie Go pamięta i oczekuje na Jego Łaskę aby otrzymać Jego Duchowe objawienie.
♥
Oddanie się (nabożeństwo) Krysznie rozpocznie się wtedy, kiedy odrzucisz intelektualne rozważania. Zobaczysz, jakie to łatwe, jeśli tylko zaakceptujesz Go Jako twego Duchowego Ukochanego.
♥
Jeśli tylko minimalnie interesujesz się znalezieniem Boga, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś mógł przyjąć Krysznę Jako twojego. To tylko zanieczyszczenia umysłu i negatywne pozostałości przeszłości przesyłają twojej świadomości konfliktowe informacje. To one budują wątpliwości w sercu.
♥
W takiej sytuacji módl się szczerze do Boga, dniem i nocą, prosząc o objawienie się miłości Radha-Kryszna w twoim sercu.